Otevřít hlavní menu

Změny

Dispose

Přidáno 977 bajtů, 5. 10. 2012, 14:44
Vytvorená stránka „Vrací paměť alokovanou pro dynamickou proměnnou. ;Deklarace procedure Dispose(var P: Pointer [ , Destructor ]); ;Režim :Windows, Reálný, Chráněný ;Poznámk...“
Vrací paměť alokovanou pro dynamickou proměnnou.

;Deklarace
procedure Dispose(var P: Pointer [ , Destructor ]);

;Režim
:Windows, Reálný, Chráněný

;Poznámky
:Neměla by se používat s [[Mark]] ani [[Release]].

:Syntaxe [[Dispose]] byla rozšířena, takže může také uvolnit z [[heap|heapu]] alokovaný [[objekt]], pokud uvedete [[destruktor]] objektu jako parametr, např.:
Dispose(P, Done);
:Po volání Dispose se hodnota P stane nedefinovanou a následné odkazy P^ budou znamenat chybu.


;Omezení
:Pokud P neukazuje do paměťové oblasti v [[halda|haldě]], objeví se chyba při běhu programu ([[run-time error]]).


;Viz také
:[[FreeMem]]

:[[GetMem]]

:[[New]]


Vzorový příklad

{Dispose.PAS}
{Vzorový příklad pro procedury New a Dispose.}
type
Str18 = string[18];
var
P: ^Str18;
begin
New(P);
P^ := 'Teď ji uvidíte...';
Dispose(P); { Teď ne... }
end.

[[Category:System]]
[[Category:Procedúry System]]