Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Dedičnosť

Přidáno 1 041 bajtů, 21. 9. 2012, 14:30
bez shrnutí editace
Jeden typ objektu môže byť dedičom iného typu objektu. Zápis hlavičky vyzerá nasledujúco (typ TPotomok je dedičom typu TPredok):
type
TPotomok = object (TPredok)
...
end;
{­ TPotomok }


;Dedič
:obyčajne dedí všetky [[vlastnosti]] i [[metódy]] predka. Nie je možnosť (v Turbo Pascale) ako sa vzdať nejakej vlastnosti alebo metódy – nezdediť ju. Dedič môže prosto ignorovať nepotrebné vlastnosti alebo metódy. Pri rozumnom štruktúrovanom a hierarchickom návrhu objektov však je len veľmi zriedka potrebné ignorovať časť dedičstva.


;Dedič
:si môže deklarovať nové vlastnosti a metódy a pravidelne to aj robí. Dedič môže aj zmeniť zdedené vlastnosti alebo metódy. Robí to tak, že znova deklaruje vlastnosť alebo metódu s tým istým identifikátorom ako mala v predkovi, ale s inými atribútmi. V praxi sa menia veľkou väčšinou len zdedené metódy (pozri [[Polymorfizmus]], [[Statické metódy]], a [[Virtuálne metódy]]).

[[Category:Objektovo_orientované_programovanie]]

Navigační menu