Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Štruktúra programu

Přidáno 204 bajtů, 19. 10. 2012, 23:57
bez shrnutí editace
==Ďalej si popíšeme definičnú časť.==
;[[Program|PROGRAM]] meno_programu;
:Slovíčko program nám vraví že ide o program v TP. Za ním nasleduje meno, ktoré by malo byť volené tak, aby z neho bolo jasné o aký program sa jedná, v lepšom prípade ako program pracuje.
;[[:Category:Units|USES]] použité_knižnice;
:Programovací jazyk TP mal pri svojom vzniku niekoľko základných príkazov. Asi by bolo jednoduché sa toľko príkazov naučiť, ale náročnejšie s tak málo príkazmi programovať. Preto bola možnosť na základe už známych príkazov vytvárať nové a nové. To určite zo začiatku stačilo, ale po čase sa v tejto hŕbe príkazov nik nevyznal. Kvôli tomu vznikla myšlienka usklad ovať tieto do tzv. knižníc presne tak ako je tomu v knižniciach.
:Takže ak idem programovať tlačiaren použijem knižnicu PRINTER ak grafiku, tak GRAPH. Preto než začnem písať program musím určiť z akej knižnice budem používať príkazy. My si popíšeme len tie základné.
:[[:Category:CRT|CRT]] - práca s obrazovkou v textovom režime, práca s klávesnicou, práca s PC
:[[:Category:DOS|DOS]] - pre podporu funkcií DOSu (Windows)
:[[GRAPH:Category:Graph|Graph]] - grafické rutiny pre prácu v grafickom režime
:[[Printer|PRINTER]] - príkazy pre prácu s tlačiarňou
:A [[:Category:Units|ďalšie ]] ktorých je mnoho, pretože každý programátor si môže vytvoriť vlastnú knižnicu.
;[[Const|CONST]] konštanty_programu;
:Ako všetko tak aj program má určité vlastnosti nemenné (konštantné). Konštantou pre každého z nás je dátum narodenia alebo meno. Ak chceme, aby program používal nejakú konštantu musíme ju nazvať a definovať jej hodnotu v tejto časti.
;[[Type|TYPE]] definovanie_nových_premenných;
:Tejto časti sa zatiaľ venovať nebudeme, pretože je náplňou zvláštnej kapitoly.
;[[Var|VAR]] definovanie_premenných;
:Každý program potrebuje pre svoju prácu niečo do čoho by si ukladal svoje prepočty, vypočítané čísla, alebo len jednoduchý text, písmenko či znak. Na to všetko nám slúžia premenné.
:Presne tak je to aj s premennými. Meno premennej je nálepka a typ je zase veľkosť fľaše. Samozrejme tak ako v regáli aj naše premenné môžme napĺňať, vylievať, prelievať, alebo zlievať ich obsahy.
:Príklad:: var x:integer;
Kam ďalej: [[Príručka pre Pascal (lite)|Obsah]] | [[Typy premenných]]
 
[[Category:Pascal]]
[[Category:Príručka_pre_Pascal_(lite)]]

Navigační menu