TextColor: Porovnání verzí

Z Delphi & Pascal (česká wiki)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Vytvorená stránka „Zvolí barvu popředí znaků. ;Deklarace procedure TextColor(Color: Byte); ;Režim Reálný, Chráněný ;Poznámky :Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..15,...“)
 
 
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
 
Zvolí barvu popředí znaků.
 
Zvolí barvu popředí znaků.
 +
  
 
;Deklarace
 
;Deklarace
 
  procedure TextColor(Color: Byte);
 
  procedure TextColor(Color: Byte);
 +
  
 
;Režim
 
;Režim
Reálný, Chráněný
+
:Reálný, Chráněný
 +
 
  
 
;Poznámky
 
;Poznámky
:Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v [[Crt]].
+
:[[Color]] je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v [[Crt]].
  
:V jednotce [[Crt]] existuje bajtová proměnná--TextAttr--která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. TextColor nastaví její bity 0-3 na [[Color]]. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota Color přesahuje 15; jinak se vynuluje.
+
:V jednotce [[Crt]] existuje bajtová proměnná [[TextAttr]] která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. [[TextColor]] nastaví její bity 0-3 na [[Color]]. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota [[Color]] přesahuje 15; jinak se vynuluje.
  
:Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce Crt pod jménem [[Blink]], a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu.
+
:Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce [[Crt]] pod jménem [[Color|Blink]], a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu.
  
  
 
;Viz také
 
;Viz také
[[HighVideo]]
+
:[[HighVideo]]
  
[[LowVideo]]
+
:[[LowVideo]]
  
[[NormVideo]]
+
:[[NormVideo]]
  
[[TextBackground]]
+
:[[TextBackground]]
  
  
 +
;Vzorový příklad
  
Vzorový příklad
+
  { NormVid.PAS }
 
+
  { Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor }
{ NormVid.PAS }
 
{ Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor }
 
 
   uses Crt;
 
   uses Crt;
 
 
   begin
 
   begin
 
     { Zelené znaky na černé }
 
     { Zelené znaky na černé }
Řádek 37: Řádek 38:
 
     TextBackground(Black);
 
     TextBackground(Black);
 
     WriteLn('Hey there!');
 
     WriteLn('Hey there!');
 +
 
     { Blikající světle červené znaky }
 
     { Blikající světle červené znaky }
 
     { na šedé }
 
     { na šedé }
Řádek 42: Řádek 44:
 
     TextBackground(LightGray);
 
     TextBackground(LightGray);
 
     WriteLn('Hi there!');
 
     WriteLn('Hi there!');
 +
 
     { Žluté znaky na modré }
 
     { Žluté znaky na modré }
 
     TextColor(14); { Žlutá = 14 }
 
     TextColor(14); { Žlutá = 14 }
 
     TextBackground(Blue);
 
     TextBackground(Blue);
 
     WriteLn('Ho there!');
 
     WriteLn('Ho there!');
 +
 
     NormVideo; { Původní atribut }
 
     NormVideo; { Původní atribut }
 
     WriteLn('Zpět do normálu...');
 
     WriteLn('Zpět do normálu...');
 
   end.
 
   end.
  
 
+
[[Category:Pascal]]
 
[[Category:CRT]]
 
[[Category:CRT]]
[[Category:Procedura]]
+
[[Category:Procedúry CRT]]

Aktuální verze z 5. 10. 2012, 22:30

Zvolí barvu popředí znaků.


Deklarace
procedure TextColor(Color: Byte);


Režim
Reálný, Chráněný


Poznámky
Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v Crt.
V jednotce Crt existuje bajtová proměnná TextAttr která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. TextColor nastaví její bity 0-3 na Color. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota Color přesahuje 15; jinak se vynuluje.
Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce Crt pod jménem Blink, a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu.


Viz také
HighVideo
LowVideo
NormVideo
TextBackground


Vzorový příklad
 { NormVid.PAS }
 { Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor }
 uses Crt;
 begin
   { Zelené znaky na černé }
   TextColor(Green);
   TextBackground(Black);
   WriteLn('Hey there!');

   { Blikající světle červené znaky }
   { na šedé }
   TextColor(LightRed+Blink);
   TextBackground(LightGray);
   WriteLn('Hi there!');

   { Žluté znaky na modré }
   TextColor(14); { Žlutá = 14 }
   TextBackground(Blue);
   WriteLn('Ho there!');

   NormVideo; { Původní atribut }
   WriteLn('Zpět do normálu...');
 end.