TextColor: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.) | |||
Řádek 13: | Řádek 13: | ||
:[[Color]] je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v [[Crt]]. | :[[Color]] je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v [[Crt]]. | ||
− | :V jednotce [[Crt]] existuje bajtová | + | :V jednotce [[Crt]] existuje bajtová proměnná [[TextAttr]] která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. [[TextColor]] nastaví její bity 0-3 na [[Color]]. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota [[Color]] přesahuje 15; jinak se vynuluje. |
− | proměnná [[TextAttr]] která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. [[TextColor]] nastaví její bity 0-3 na [[Color]]. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota [[Color]] přesahuje 15; jinak se vynuluje. | ||
− | :Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce [[Crt]] pod jménem [[Blink]], a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu. | + | :Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce [[Crt]] pod jménem [[Color|Blink]], a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu. |
Řádek 55: | Řádek 54: | ||
end. | end. | ||
+ | [[Category:Pascal]] | ||
[[Category:CRT]] | [[Category:CRT]] | ||
[[Category:Procedúry CRT]] | [[Category:Procedúry CRT]] |
Aktuální verze z 5. 10. 2012, 21:30
Zvolí barvu popředí znaků.
- Deklarace
procedure TextColor(Color: Byte);
- Režim
- Reálný, Chráněný
- Poznámky
- Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v Crt.
- V jednotce Crt existuje bajtová proměnná TextAttr která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. TextColor nastaví její bity 0-3 na Color. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota Color přesahuje 15; jinak se vynuluje.
- Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce Crt pod jménem Blink, a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu.
- Viz také
- HighVideo
- Vzorový příklad
{ NormVid.PAS } { Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor } uses Crt; begin { Zelené znaky na černé } TextColor(Green); TextBackground(Black); WriteLn('Hey there!'); { Blikající světle červené znaky } { na šedé } TextColor(LightRed+Blink); TextBackground(LightGray); WriteLn('Hi there!'); { Žluté znaky na modré } TextColor(14); { Žlutá = 14 } TextBackground(Blue); WriteLn('Ho there!'); NormVideo; { Původní atribut } WriteLn('Zpět do normálu...'); end.