Prvé jednoduché príkazy
Obsah
Clrscr
Príkaz vymaže obrazovku a nastaví aktuálnu farbu.
GotoXY(X,Y:byte)
Presunie kurzor na obrazovke. Pozícia je určená súradnicami X,Y. X - stĺpec Y - riadok. Obrazovka má nasledovné rozlíšenie.
Write (S:[premenná var])
Write('text medzi apostrofmi');
Vypíše na aktuálnu pozíciu na obrazovke obsah premennej, alebo text medzi apostrofmi.
WriteLn(S:[premenná var]);
WriteLn('text medzi apostrofmi');
Podobne ako write, ale presunie kurzor na nový riadok.
Read (S:[premenná var])
Prečíta údaj z klávesnice a uloží do premennej S.
ReadLn (S:[premenná var]);
Obdobne ako read s rozdielom, že prečíta aj znak konca riadku (Enter). Pre čítanie premenných používajte vždy ReadLn a nie Read.
{ Príklad: Program požiada o čísla X,Y a meno } { potom na súradnicu X,Y vypíše meno } program citat_vypis; uses crt,dos; var x,y:integer; meno:string; begin Clrscr; GotoXY(2,2);WriteLn('Zadaj suradnicu X='); ReadLn(X); GotoXY(2,3);WriteLn('Zadaj suradnicu Y='); ReadLn(Y); GotoXY(3,3);WriteLn('Zadaj meno'); ReadLn(meno); GotoXY(X,Y);WriteLn( meno); end.
TextColor(Col:byte)
Nastaví farbu u znakov ktoré sa vypisujú na obrazovku.
Číslo Farba Color Číslo Farba Color 0 Čierna Black 8 Tmavošedá Darkgray 1 Modrá Blue 9 Svetlomodrá Lightblue 2 Zelená Green 10 Svetlozelená Lightgreen 3 Zelenomodrá Cyan 11 Svetlázelenomodrá Lightcyan 4 Červená Red 12 Svetločervená Lightred 5 Magenta Magenta 13 Svetlámagenta Lightmagenta 6 Hnedá Brown 14 Žltá Yellow 7 Svetlošedá Lightgray 15 Biela White
TextBackGround(Col:byte)
Nastaví farbu podkladu znakov vypisovaných na obrazovke. U TextBackGround je možné použiť len farby 0-7.
Kam ďalej: Obsah | Nepodmienený cyklus FOR