OutTextXY
Verze z 4. 10. 2012, 17:01, kterou vytvořil Zdeno Sekerák (diskuse | příspěvky) (1 revízia: Unit Graph)
Pošle řetězec na výstupní zařízení.
- Deklarace
procedure OutTextXY(X,Y: Integer; TextString: string);
- Režim
- Reálný, Chráněný
- Poznámky
- Zobrazí TextString v místě (X, Y). TextString je odříznut na hranici výřezu, je-li příliš dlouhý. Pokud je aktivní některý vektorový font, je TextString odříznut na kraji obrazovky, je-li příliš dlouhý. Pokud je aktivní implicitní (bitmapový) font a TextString je příliš dlouhý, než aby se vešel na obrazovku, nezobrazí se žádný text.
- OutText použijte k výstupu textu v místě CP; OutTextXY použijte k výstupu kdekoli jinde na obrazovce.
- OutTextXY používá font nastavený pomocí SetTextStyle. Pro udržení kompatibility kódu při používání několika fontů použijte k určení rozměrů řetězce volání TextWidth a TextHeight.
- OutText používá výstupní volby, nastavené pomocí SetTextJustify (zarovnání, centrování, otočení o 90 stupňů atd.).
- Omezení
- Je nutno být v grafickém režimu.
- Viz také
- OutText
Vzorový příklad
{Outtxtxy.PAS} {Vzorový příklad pro proceduru OutTextXY.} uses Graph; var Gd, Gm: Integer; begin Gd := Detect; InitGraph(Gd, Gm, ' '); if GraphResult <> grOk then Halt(1); MoveTo(0, 0); OutText('Nedostatečné'); Readln; OutTextXY(GetX, GetY, 'Také nedostatečné'); Readln; ClearDevice; OutTextXY(0, 0, 'Perfect!'); { Nahrazuje výše uvedené } Readln; CloseGraph; end.